Thursday, February 17, 2011

Tentang Fobia .


ASSALAMUALAIKUM SEMUA .
google pic. erkk .
Emm,korang ada fobia tak? Apa apa jenis fobia laa~ 
Fobia dengan lipas ke, dengan darah ke, dengan katak ke, dengan hantu ke.
Eh3, ada ke fobia dengan hantu ? Pernah jumpa hantu eh? Huhuhu.
Oke oke. Actually aku pon ada fobia tersendiri jugak tau. 
Mesti korang pelik dengan kepelikan aku nih. Aku fobia dengan benda
benda yang macam menggelikan. Contohnya? Macam lumut lumut hijau 
tepi jalan tu..Kegelian sungguh, lembik semacam je warna 
pon ala ala hijau kehitaman. Pastu,kotoran kotoran hitam kuning yang
 melekat kat bilik air tu ! Yukksss ! What the ???!
Tak selera wehh nak mandi dengan bilik air yang 
serba kehitaman tu. HAHAHA ~ Aku tau, 
korang semua pon geli kan dengan bilik air yang tak berbasuh 
bertahun tahun lamanya.. Jadik, rajin rajin cuci bilik air, ok ~
Lagik, aku memang geli dengan benda lembik lembik nih. Eiii, macam ape entah.
Haaa, katak cicak ular kan lembik. Bila tengok binatang tu, aku terbayangkan
je aku tengah pegang .Ohh tidak~ Pernah dulu 
aku terpijak cicak plus terpegang katak.Badan diorang memang la lembik. 
Cicak rasa macam getah. Katak tu plak menggerutu 
jeeee.. Okee oke tak mau ingat. Mimpi ngeri nanti !
Nah, aku rasa aku ada Rupophobia la. Takut dengan kotoran ~ HAHAK!
Herpetophobia ialah takut dengan reptilia atau haiwan yang 
merayap dan menyusur. Aku herpetophobia kah? Eheee ;p 

Tadi, aku pergi godam godam encik google, dan aku terjumpa la 
jenis jenis fobia nih . Macam macam jenis ada. Yang tak terlintas
di fikiran kita pun ada dan dikatakan fobia.Jom kita survey sedikit sebanyak 
fobia yang aku rasa agak pelik ni :-

Cyberphobia- Takut dengan komputer atau menggunakan komputer.
Cuba korang fikir, kalau kita takut dengan komputer, mesti kita tak dapat nak online
lepas tu tak dapat la nak pos sebarang entri dan korang pon tak dapat la baca entri 
tentang fobia nih. HAHA..

Briophobia- Takut dengan tapak kaki manusia. 
Ha? tapak kaki manusia? Apa yang ada kat tapak kaki eh??

Cathisophobia- Takut untuk duduk. 
Adoii, pecah tumit kaki asyik kena berdiri je. HAHA

Coprastasophobia- Takut untuk membuang air besar atau secara saintifiknya berak.
Erk? da tu tak kan org macam ni tak berak kot?? omg ~ Tiap tiap ari kentut je. HAHA

Euphobia- Takut untuk mendengar berita baik
Org macam ni tiap tiap hari kena dengar berita buruk je, KESIANNYE ~

Gynephobia or Gynophobia- Takut akan wanita. 
Gay kah mereka? Hukhuk ;p

Hemophobia or Hemaphobia or Hematophobia- Takut dengan darah
Yang ni aku rasa normal. Korang takut darah tak? hehe

Mageirocophobia- Takut untuk memasak
Ohh tidak ~ Aku kah itu? HAHAHAHAHAHAHA..

Pteronophobia- Takut digelikan dengan bulu ayam.
Hak3, aku pon geli kalau digelikan dengan bulu ayam ;D

Technophobia- Takut dengan teknologi. 
Orang yang macam ni diibaratkan seperti katak di bawah tempurung, lalalala ~

Philophobia- Takut jatuh cinta atau dicintai. 
Macam mana tu? Korang pernah rasa tak? Huhu.

Phasmophobia- Takutkan hantu
Wahhhhhhh, ada la fobia dengan hantu !

Phobophobia- Takut dengan fobia. 
Akhirnya ,  takut dengan fobia, fobia dengan fobia, fobia dengan takut. AHAKSS ~

LAST LAST ! 
Bananaphobia - Takut dengan buah pisang 
Thats mean monyet bukan lah bananaphobia ~ huahua

Buat sapa sapa yang rasa ada sebarang fobia,
meh la kita share sesama ~ Mana tau kita
berkongsi fobia yang serupa. Wakakaka.
Sekian saja untuk kali ini , wassalam .

p/s : kalau nak tengok banyak lagi jenis fobia tengok la kat sini :
wink3^^


5 comments:

nub said...

hahahah...takot pisang.. hahak

Aleeya Kayzèr said...

I have quite many phobias =="

Two of them are Claustrophobia and Agoraphobia. Very weird for me to have these kinds of phobias ^^"

But...I LOVE seeing BLOOD na ^^

::ienafazlyna:: said...

org yg takut dengan tapak kaki manusia tu, bukan manusia kot..hahhahaha

cik anum said...

nub : hahak, nub bananaphobia x? hahahaha..

Aleeya Kayzèr : oh, bole jadik doc la kalu xtakut darah, hi3

::ienafazlyna:: hahaha, agk2 gitu la, kalu bukan manusia, bigfoot bole? haha

babyyrainboww said...

haha ! bananaphobia ? xD