Friday, February 18, 2011

Uwahh! Pengalaman di OT :)

Oke semua ! Eh eh lupa nak bagi salam. Terover excited la pulak :p
Orait , assalamualaikum ye ~
Nak tau tak, aku dah kerja sekarang.... Saja saja nak isi masa lapang.
Dari aku dok tanam anggur kat rumah, baik aku kerja. Kan kan kan :p
Aku rasa pengalaman kali ni sangat best best ! Betul, tak tipu langsung..
Nak tau kenapa bes? Sebabnya, sekarang ni aku keje dekat hospital.

Boleh la aku nak timba pengalaman sikit sebelum aku pulak
yang bakal menjadi doktor satu hari nanti. HAHAHA,

tapi tak tahu la bila yekk. Berangan je lebih ni. Angan angan cik anum ahhaks~
Banyak benda aku dapat tengok.. Dapat tengok doktor bedah orang,
dapat tengok baby lahir ikut perut (maknanye bukan keluar secara normal la),
dapat tengok doktor potong kaki orang, dapat dengar doktor doktor ni
berlagak diaorang je boleh speaking  English..Ceytt !
Eh eh yang ni takde kaitan pon sebenarnye. HAHAHA ~

Well, aku sebenarnya seorang cleaner di bawah RADICARE aja.
Kau orang jangan nak pandang rendah tau kat
pekerjaan macam ni. Bukan hina pon. Kami pencuci yang yang
mencuci segalanya. Kalau kami takdek, kau orang nak cuci ?? Huhu ;p
Asalkan keje tu halal takde apa yang nak dimalukan. Kan kan kan ?

Kat hospital ni aku ditempatkan dekat OT .
Haa, korang mesti tak tau ape itu OT . Agak agak ape ye?
Over time, Old town ? HAHA, semua salah.
OT means Operation Theater iaitu dalam bahasa melayu dewan bedah.
Segala jenis pembedahan buat kat situ la. Mata la, tulang la, caesarean la,
tulang patah la, bedah perut la, macam macam la. 
OT sangat special coz org tertentu je bole masuk dan kami
la orang orang bertuah tu. AKU RASA MACAM VVVVIP LA PULAK. ahaks.
Pelawat aka waris pon tak dibenarkan MASUK.
Kat sini, kami orang kena salin baju khas. Baju dari
luar tak dibenarkan pakai kat dalam OT.
Bukan apa, kawasan OT ni antara tempat yang banyak kuman kot.
Untuk elakkan apa apa jangkitan, kami pon ada la baju khas ~


Tadi kebetulan aku sempat tertengok orang nak kena potong kaki.
Uhh, sian sangat dan aku tengok cam ngeri la gak..
Kat situ,banyak darah woooo aku kena cuci. Erkkk! Mula mula buat
meloya jugak tekak tengok darah melimpah atas lantai.
Tapi lama lama alhamdulillah semua oke. Janji kena kuat dan
tak pengsan dan tak menyusahkan orang kalau kita pengsan. HAHA !

Tadi haa, tengah tengah dok lepak sambil tunggu OT  siap,
kami p la snap snap snop gambaq sikit. Aku main redah aja
tangkap gambar bilik operation tuh. Entah boleh ke tak
sebenarnya. HAHAHA ! Lantak lah. Kamera aku kan kan ~
Lihat di bawah :
..
..
..
..
..
..

OT @ dewan bedah. Opps ada plak yang interframe. HAHA !
GENG AKU :D ~
paling hadapan kinah. yang tertinggi hayana. yang paling jauh sarah ~

merenung jauh sambil berfikir layakkah aku cleaner radicare kawin ngn doktor?
hakhakhak! perasan perasannnn!
hahahahaha! ni makcik liza, aku paksa gak tangkap gambar, dan ni akhirnye. ;p
wekkk! kau pencuci jek, wtpe nak mancapub nih? ceh, haha .
UDAH UDAH UDAH DONG !
BUAT KENANGAN UNTUK INGATAN SELAMANYE~:D





6 comments:

cik-terompah said...

pengalaman pengalaman .! wohooooo ...

Nuurlina Tahir said...

wah!!!cam best jek keje kowg..tp...x takut kew tgk darah??wa~~hua3...btw,ko g hospital drive sndri ke???

iza zaty said...

wahhh! mcm best jer. nk join ! hehe

cik anum said...

hahaha, jom3! boleh tgok org buat surgery. hahak

[sutera kasih] said...

baguslah adek ni berani mencuba :)

cik anum said...

sutera : hehehe